پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2724
-
الف
+

حضور 4 فیلم ایرانی در جشنواره سینمایی کازان

جشنواره بین‌المللی سینمایی مسلمانان روسیه با فیلم‌هایی از 57 کشور در کازان افتتاح شد.

چهاردهمین جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه در کازان از دو روز گذشته آغاز شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایرنا، مراسم افتتاح جشنواره بین‌المللی سینمایی مسلمانان روسیه عصر سه شنبه با حضور ده‌ها تن از شخصیت‌های فرهنگی روسی و خارجی در کازان برگزار شد.

فرید محمد شین، رئیس مجلس تاتارستان در سخنانی در این مراسم پیام رستم مینیخانف رئیس جمهوری این منطقه روسیه را قرائت کرد که در آن گفته شده بود: هر سال جشنواره بین‌المللی سینمایی کازان قلب‌های انسان‌ها را تسخیر می کند و علاقه مندان بیشتری راازکل جهان می‌پذیرد.

مینیخانف بیان کرد: با حضور کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد در جشنواره کازان، این جشنواره در عرصه بین‌المللی محبوبیت بیشتری به دست می‌آورد.

وی افزود: اگر در جشنواره نخست کازان 40 فیلم از 15 کشور شرکت داشتند در جشنواره کنونی این رقم به بیش از 900 فیلم از بیش از 50 کشور جهان افزایش یافته است.

منتیمیر شایمییف مشاور حکومتی تاتارستان و رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی سینمایی اسلامی موفقیت بزرگی برای جمهوری تاتارستان است، اظهار کرد: این جشنواره جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام به دست آورده است.

درجشنواره امسال چهار فیلم ایرانی شرکت دارند، این فیلم‌ها شامل فیلم کاج ساخته محمدهرمزی، شکلات اثر مهدی حیدری، درخت زیتون سعد به کارگردانی احمد زائری و پسران سندباد ساخته رضا حائری است.

هدف جشنواره یک هفته ای فیلم مسلمانان کازان با شعار«از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو»،گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده است که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری قازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رئیس جمهوری تاتارستان آغاز شده است.

بیش از960 اثر از 57 کشور در چهاردهمین جشنواره فیلم مسلمان قازان مورد داوری قرار می گیرد و 65 اثر از حدود 30 کشور در بخش مسابقه حضور دارند.

 ف ا / س م

نظر شما
ارسال نظر